Legătorie documente

Ordonăm actele astfel încât depozitarea și căutarea lor să fie cât mai facilă. Un dosar este constituit fie dintr-un document de o filă fie mai multe documente însumând maxim 250-300 de file. În cazul mai multor volume, ținând cont de aspectul cronologic sau alfabetic stabilit de creatorul de documente.

Dosarele și registrele sunt etichetate în față, apoi sunt introduse în cutii de arhivare și aranjate cronologic pe rafturi. Găurirea dosarelor în vederea legării cu sfoară de legătorie, se execută cu mașina de găurit Flipecker IV, care asigură găuri cu diametre de 3-9 mm, iar distanța față de cotor începe de la 3 mm, asigurând o foarte bună protecție hârtiei, precum și a conținutului acesteia. La solicitarea beneficiarului, executăm și lucrări de brosare a dosarelor.

Procedura

Legarea documentelor conform Legilor Arhivelor Naționale

Legarea documentelor se realizează în baza legilor Arhivelor Naționale care menționează faptul că toate documentele trebuie să fie legate cu sfoară de cânepă, în coperți de carton, astfel încât citirea textului din interiorul dosarului să fie permisă cu ușurință. Numărul filelor într-un dosar nu trebuie să depășească 250-300. În cazul în care s-a depășit numărul de 300 de file, arhiva se va împărți în volume, ținându-se cont de aspectul cronologic sau alfabetic stabilit de client. Dosarul rezultat este etichetat pe față și pe lateral, iar mai apoi este dat spre verificare la compartimentul din care provin documentele.

Legarea documentelor se realizează în baza legilor Arhivelor Naționale care menționează faptul că toate documentele trebuie să fie legate cu sfoară de cânepă, în coperți de carton, astfel încât citirea textului din interiorul dosarului să fie permisă cu ușurință.

Pentru acest procedeu, dispunem de materiale calitative și instrumente standardizate pentru unitățile arhivistice. Acest lucru oferă o calitate ridicată serviciilor prestate de Arhiv Construct AEG, oferind o experiență profesională clienților noștri.

Vă garantăm respectarea cu strictețe a standardelor de legătorie, cât și o atenție maximă asupra detaliilor de realizare a acestui procedeu, tratat cu o rigurozitate deosebită și o focusare a cerințelor specifice companiei dumneavoastră.

Legarea documentelor se realizează atunci când compania dumneavoastră trebuie să depună documente în cadrul Arhivei Naționale, astfel, conform normelor în vigoare, legarea documentelor depuse este obligatorie.

Legarea documentelor în dosare de arhivare

Documentele sunt grupate în dosare, stivuite pe categorii și termene de păstrar stabilite conform nomenclatorului arhivistic. Pentru depozitarea dosarelor în comparimentul arhivistic, sunt necesare următoarele operațiuni:

  • Documentele care constituie dosarul arhivistic sunt ordonate cronologic sau, după caz, în funcție de anumite criterii, precum: alfabetic, geografic etc. De altfel, pentru constituirea dosarului în ordine cronologică, documentele recente sunt puse la finalul dosarului, iar cele vechi, la început.
  • Acele, agrafele metalice, filele nescrise, clamele pentru prindere sau dubluriile documentelor sunt îndepărtate.
  • Legarea documentelor se face cu coperte de carton, astfel încât să fie asigurată citirea completă a acestora.
  • Dosarele nu trebuie să cuprindă mai mult de 250-300 de file. În cazul în care acest număr se depășește, sortarea dosarelor va consta în mai multe volume a aceluiași dosar.
  • Numerotarea filelor se face în colțul drept, în partea de sus a paginii, cu un creion negru. În cazul a mai multor volume, filele sunt numerotate începând cu numărul unu pentru fiecare volum.
  • Coperta dosarului trebuie să conțină: denumirea unității și a departamentului creator, numărul dosarului trecut în inventar, indicativul aferent din nomenclatorul arhivistic, datele de început și de sfârșit a documentelor, numărul de file pe care dosarul îl conține, numărul volumului și termenul de păstrare al documentelor.
  • Dosarul conține o foaie nescrisă, la sfârșitul sau începutul acestuia, în care se va trece următoarea certificare, de către lucrătorul de la departamentul creator al dosarului: „Prezentul dosar (registru, condică) conține … file”. Mențiunile trebuiesc trecute în cifre și în litere, între paranteze, după care se trece data certificării și semnătura lucrătorului de la departamentul creator al dosarului.

Contact Rapid

0762 357 730

Strada Martir Ștefan Mariș Nr. 2, Timișoara 300740

Luni–Vineri 10:00 - 18:00

Solicită Oferta

Pentru conveniență, solicită oferta prin formularul de pe pagina de contact

© 2020 Arhiv Construct Srl., Timișoara